Stärker rygg och bäcken

I pilates kommer man åt de djupa musklerna som stabiliserar ryggraden och stärker bäckenpartiet, vilket gör att man kan använda kroppen mera effektivt. - Den naturliga, spontana rörelsen har kommit bort i vår stressiga vardag. Pilates hjälper oss att få balans mellan muskelgrupperna, vilket ger en ökad rörlighet, säger pilatesinstruktören Carita Lesche.

Bli medlem för att läsa hela artikeln

Bli medlem på wellnetlife.se

Wellnet Life är en prisbelönt sajt för dig som snabbt
och enkelt vill komma igång med varaktiga livsstilsförbättringar. Innehållet är lättillgängligt, inspirerande och lätt att anpassa till dina individuella behov.

Just nu får du sömnskolan Sov Gotts* avslappnings-CD på köpet om du tecknar medlemskap på minst 3 månader.

Bli medlem nu

 

* Sov Gott är Wellnet Lifes egen sömnskola, som du kan köpa till som plustjänst

 

Artiklar

Därför funkar inte träningen »

Fyra möjliga anledningar

Använd rätt löparkläder i kylan »

Se till att hålla kroppen, och knoppen, varm.

Fixa formen med periodträning »

Bra form och vikteffekt? Träna i tvåveckorsperioder.

Träna hemma med vikter »

Hantlar tar liten plats och tränar hela kroppen.

Kom igång med träningen, del 2 »

Häng med i Carl Lindeborgs uppladdningsskola

Mer än 150 övningar på WellnetLife

WellnetLife & mat

Läs mer om Wellnet